‘Ik gun iedereen Coachfinder’

 
‘Ik gun iedereen Coachfinder’
13 juli 2022 -  2 minuten leestijd
'Ik had niet verwacht dat Coachfinder me zoveel klanten zou opleveren. Gemiddeld spreek ik zo’n 2 tot 4 coachzoekers per maand. In 80% van de gevallen besluiten coachzoekers een traject met me aan te gaan; dat zijn doorgaans coachtrajecten van een jaar. Mijn omzet is in een jaar tijd bijna verviervoudigd.’ 

Digitale kaartenbak

‘Mijn bedrijf is actief in de trainingswereld. Toen we door COVID werden ingehaald besloten we in te zetten op coachingstrajecten, met name incompany. We zochten naar een passend platform om onze bekendheid te vergroten. Een collega wees ons toen op Coachfinder. In het begin was ik sceptisch; een coach zoeken via een digitaal platform, werkt dat? Het zijn eigenlijk een soort digitale ‘kaartenbakken’ waar je met z’n allen inzit. Uit nieuwsgierigheid besloot ik me toch aan te melden, zodat ik zelf kon ondervinden hoe het is om digitaal kennis te maken met potentiële klanten. 

Een palet van coaches

‘Ik heb bewondering voor de manier waarop Coachfinder groeit; het platform wordt steeds uitgebreider en professioneler. De kracht, en daar kunnen wij niet aan tippen, is het marketingapparaat dat erachter zit vanwege de uitgeverij. Het is superfijn dat mensen dankzij Coachfinder uit een palet van verschillende coaches kunnen kiezen en zo iemand kunnen vinden die het beste bij hen past. Ik maak graag de vergelijking met autodealers of meubelboulevards. Die zitten niet voor niets samen op één terrein. Soms vang je als dealer een klant; een andere keer gaan ze naar iemand anders. Maar dan wel naar iemand in dezelfde hoek. Zelf krijg ik weleens de feedback dat ik te direct ben. Ik wind er inderdaad geen doekjes om en sommige mensen vinden dat ingewikkeld. Die passen dan niet bij mij, je kunt ten slotte niet iedereen bedienen. Maar hoe gaaf is het dat je die mensen niet kwijtraakt. Ze kunnen rustig verder kijken op “de boulevard”. 

Aan andere coaches zou ik willen meegeven hoe cool het is dat je in een digitale ‘kaartenbak’ mag staan op een platform dat landelijke campagnes draait waardoor jouw eigen bereik enorm vergroot. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je jezelf in de etalage zet. Dat begint met het aanmaken van je profiel. Neem daar de tijd voor, upload duidelijke foto’s en een oprechte video en zorg voor een eerlijke tekst. Ik geloof in what you see is what you get. Als een eerste kennismakingsgesprek overeenkomt met je profiel, kan je dat goede matches opleveren. Ja, ik gun iedereen Coachfinder.’ 

Waar wacht je nog op?

Meld je nu aan voor Coachfinder en maak je coachpraktijk nóg succesvoller.